| UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 | |
|
+3Mehdi Bertrand29 JaimeJaime 7 participants |
Auteur | Message |
---|
JaimeJaime débutant
Nombre de messages : 5 Date d'inscription : 17/03/2006
| Sujet: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 Ven 17 Mar - 13:43 | |
| FOR ALL MY EUROPEAN FRIENDS. I have an upgrade turbo for RENAULT SAFRANE BI-TURBO The K04-04 & K04-05 were ported to T25-T28 This is a hybrid turbo
http://www.mjmturbos.com/images/K04-04-K04-05.jpg
If you need some information: Email j0719p@hotmail.com
Sorry I don't speak German or French.
Thanks a million | |
|
| |
Bertrand29 ADMINISTRATEUR
Nombre de messages : 57669 Age : 34 Localisation : Finistère Vos autos : R25 V6 Turbo 182ch 13/03/1989 + Safrane 2.5 20V RXT BVA GPL 19/12/1996 + R25 V6 Injection 2.7 Limousine 27/02/1986 + R25 TXI Albertville 09/01/1992 + Mazda MX3 V6 31/12/1992 + R25 V6 Injection 25/07/1991 + Audi S8 4.2 V8 360ch 17/12/1999 + R25 Turbo DX 1992 + Safrane 2.5 20v RXT Bva 28/03/1997 Date d'inscription : 01/07/2005
| Sujet: Re: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 Ven 17 Mar - 14:33 | |
| En gros cela veut dire :
POUR TOUS MES AMIS EUROPÉENS. J'ai une mise à niveau turbo pour RENAULT SAFRANE BI-TURBO le K04-04 et K04-05 ont été mis en communication à T25-T28 que c'est un turbo hybride si vous avez besoin de l'information : Email j0719p@hotmail.com désolé je ne parle pas allemand ou français. Remercie million
Traduction pas top top (avec wanadoo) _________________ R25 V6T 182ch*R25 TXI Albertville*R25 V6i Limousine*Safrane 2.2dT RXT*Safrane 2.5 20v RXT* Mazda MX3 V6*Audi S8 360ch | |
|
| |
Mehdi Expert
Nombre de messages : 3956 Age : 41 Localisation : Lyon Vos autos : AUDI RS4 2002 Date d'inscription : 09/11/2005
| Sujet: Re: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 Ven 17 Mar - 17:56 | |
| | |
|
| |
madmax91 Expert
Nombre de messages : 1048 Age : 60 Vos autos : r25 txi , bmw, kawa gtr . Date d'inscription : 09/10/2005
| |
| |
Quetzal Expert
Nombre de messages : 3723 Age : 44 Localisation : Grenoble bientôt Bordeaux Vos autos : Renault 25 V6 injection d'Avril 1984 Date d'inscription : 16/01/2006
| Sujet: Re: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 Ven 17 Mar - 20:22 | |
| - JaimeJaime a écrit:
- FOR ALL MY EUROPEAN FRIENDS.
I have an upgrade turbo for RENAULT SAFRANE BI-TURBO The K04-04 & K04-05 were ported to T25-T28 This is a hybrid turbo
http://www.mjmturbos.com/images/K04-04-K04-05.jpg
If you need some information: Email j0719p@hotmail.com
Sorry I don't speak German or French.
Thanks a million A tous mes amis européens, J'ai évolué mon turbo pour Renault Safran Bi-turbo. Le K04-04 & le K04-05 ont été porté (amélioré ) à T25-T28 C'est turbo hybride. Si vous avez besoin de plus d'information : j0719p@hotmail.com Désolé, je ne parle pas l'allemand ou le français. Merci beaucoup! | |
|
| |
Quetzal Expert
Nombre de messages : 3723 Age : 44 Localisation : Grenoble bientôt Bordeaux Vos autos : Renault 25 V6 injection d'Avril 1984 Date d'inscription : 16/01/2006
| Sujet: Re: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 Ven 17 Mar - 20:24 | |
| - JaimeJaime a écrit:
The K04-04 & K04-05 were ported to T25-T28 This is a hybrid turbo
C'est quoi ces termes K04-04 & K04-05 puis T25-T28 Un turbo hybride, je ne vois pas ce que c'est. (turbo à géométrie variable) Je vais lui poser la question! | |
|
| |
JaimeJaime débutant
Nombre de messages : 5 Date d'inscription : 17/03/2006
| Sujet: Hybrid turbo! Sam 18 Mar - 12:10 | |
| Hybrid turbo means, two different size of turbo mate into one. The current Renault turbo is K04-04 & K04-05 (left & right). We enlarged or ported the turbine housing (k04) and installed a bigger Garrett T25 blade. We discarded the K04 compressor and we installed a Garrett T25 compressor housing. Then, we enlarged or ported the compressor housing and installed a Garrett T28 blade. This is called Hybrid turbo. We retained the original K04 turbine so owners will not replace the exhaust manifold. The turbo will mount to your current exhaust manifold. However, the oil and water line must be replaced using a braided hose. The oil & water line is a Garrett not KKK turbo. The result, the turbine (T25) is twice bigger than the stock Renault turbo. The compressor (T28) is 3 times bigger than the stock Renault turbo. We don't have Renault Safrane in the U.S. I have someone in Swetzerland who asked to help him hybrid his Renault turbo, and this is what I came out.
I hope this help and I appreciate QUEtzal helping translate into FRENCH.
Go see my shop www.mjmturbos.com Also see my Graveyard of turbo http://www.mjmturbos.com/Graveyards.htm | |
|
| |
Quetzal Expert
Nombre de messages : 3723 Age : 44 Localisation : Grenoble bientôt Bordeaux Vos autos : Renault 25 V6 injection d'Avril 1984 Date d'inscription : 16/01/2006
| Sujet: Re: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 Sam 18 Mar - 13:01 | |
| - JaimeJaime a écrit:
- Hybrid turbo means, two different size of turbo mate into one.
The current Renault turbo is K04-04 & K04-05 (left & right). We enlarged or ported the turbine housing (k04) and installed a bigger Garrett T25 blade. We discarded the K04 compressor and we installed a Garrett T25 compressor housing. Then, we enlarged or ported the compressor housing and installed a Garrett T28 blade. This is called Hybrid turbo. We retained the original K04 turbine so owners will not replace the exhaust manifold. The turbo will mount to your current exhaust manifold. However, the oil and water line must be replaced using a braided hose. The oil & water line is a Garrett not KKK turbo. The result, the turbine (T25) is twice bigger than the stock Renault turbo. The compressor (T28) is 3 times bigger than the stock Renault turbo. We don't have Renault Safrane in the U.S. I have someone in Swetzerland who asked to help him hybrid his Renault turbo, and this is what I came out.
I hope this help and I appreciate QUEtzal helping translate into FRENCH.
Go see my shop www.mjmturbos.com Also see my Graveyard of turbo http://www.mjmturbos.com/Graveyards.htm Un turbo hybride signifie qu'il y a deux tailles différentes de turbo accouplé en un. Le Renault turbo actuel sont les K04-04 et K04-05 (gauche et droit). Nous avons agrandi le logement de la turbine (k04) et nous avons installé des ailettes plus grande du compresseur Garrett T25. Nous avons jeté le compresseur K04 et nous avons installé un logement de compresseur de Garrett T25. Puis, nous avons agrandi le logement de compresseur et avons installé des ailettes de Garrett T28. Ceci s'appelle le turbo hybride. Nous avons maintenu (l'axe de?) la turbine K04 originale et la tubulure d'échappement n'a pas été remplacé. Le turbo se montera à votre tubulure courante d'échappement. Cependant, le circuit d'eau et d'huiledoit être remplace par des tuyaux flexible tressés. Le circuit d'eau et d'huile est Garrett et non KKK turbo. Le résultat, la turbine (T25) est deux fois plus grand que le Renault turbo actuel. Le compresseur (T28) est 3 fois plus grand que le Renault turbo actuel . Nous n'avons pas de Renault Safrane aux États-Unis. J'ai quelqu'un en Suisse qui m'a demandé de l'aide sur le turbo hybride sur sa Renault Turbo, et c'est comme cela que je m'en suis sorti. Venez voir mon magasin : www.mjmturbos.com Ainsi que mon cimetière de turbos: http://www.mjmturbos.com/Graveyards.htm
Dernière édition par le Mer 22 Mar - 13:23, édité 5 fois | |
|
| |
Quetzal Expert
Nombre de messages : 3723 Age : 44 Localisation : Grenoble bientôt Bordeaux Vos autos : Renault 25 V6 injection d'Avril 1984 Date d'inscription : 16/01/2006
| Sujet: Re: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 Sam 18 Mar - 13:02 | |
| Dis donc c'est très technique! Faut que je vérifie avec un schéma... | |
|
| |
Quetzal Expert
Nombre de messages : 3723 Age : 44 Localisation : Grenoble bientôt Bordeaux Vos autos : Renault 25 V6 injection d'Avril 1984 Date d'inscription : 16/01/2006
| Sujet: Re: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 Sam 18 Mar - 13:16 | |
| Jaime, how much does estimate it the profit of power in horse power? Incredible your graveyards of turbos!!!! | |
|
| |
JaimeJaime débutant
Nombre de messages : 5 Date d'inscription : 17/03/2006
| Sujet: Re: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 Sam 18 Mar - 18:00 | |
| The two turbo hybrid upgrade can support 600hp. | |
|
| |
Daniel R25 débutant
Nombre de messages : 37 Age : 48 Localisation : Cologne, Allemagne Vos autos : R25 V6T / Laguna 1 F4R Date d'inscription : 05/11/2005
| Sujet: Re: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 Mer 22 Mar - 13:05 | |
| Hmmm, 600 HP - that is impressive. But the problem with the Safrane biturbo is the gearbox, not a lack of engine power (or better said: they had to limit the power to get satisfyable life out of the gearbox!
Adieu gearbox/ BVM!
Daniel
p.s. this is a great site in English about turbocharging the PRV engines: http://www.delorean.co.uk/turbocharging.html | |
|
| |
Eaglewest débutant
Nombre de messages : 1 Date d'inscription : 04/05/2006
| Sujet: Re: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 Jeu 4 Mai - 11:20 | |
| Hi jaimejaime,
Ther's something strange in your tubo modification. Are you sure that the turbine and compressor map are correct ? if i've well understood you have change the turbine housing and the compressor housing. Do you have change the ratio A/R ? It's very strange to adapt a Garrett Turbocharger on an engine developped for a kkk turbo. What i don't understand is the increasing of power you announced. 600 Hp it's amazing. Did you run test on engine cells ? If yes show us the result. in my work I'm sure that the T25 turbine step can supply enough air flow to have 600hp.
If you can answer me i could be interesting. | |
|
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 | |
| |
|
| |
| UPGRADE TURBO FOR SAFRANE BI-TURBO--HYBRID K04-T28 | |
|